niedziela, 9 stycznia 2011

" Cadeaux" for little women

Wstrząśnieta i zmieszana. Tak się czuję po obejrzeniu zdjęć do sesji Cadeaux z francuskiej edycji Vouge. Wstrząśnieta tym bardziej, że sama fotografuję własne dziecko i wystawaiam to na widok publiczny. Nie, nie śmiem się porównywać. Nigdy nie zdołam zrobić samodzielnie zdjęć choć podobnie pięknych. Uwielbiam modę, także dziecięcą. Chodzenie po sklepach zaczynam zawsze od działów dziecięcych, a bawełniane śpioszki wybieram z taką samą radością jak cacane sukienki. Chętnie przeglądam też modę dziecięcą w magazynach. Ta sesja jest jednak inna. Kilkuletnie modelki w niczym nie przypominają dzieci, mają pięknie wypracowany makijaż – i bynajmniej nie chodzi o radośnie pomalowane paznokcie we wszystkich kolorach tęczy, czy teatralnie przerysowaną szminkę, biżuteria też nie sprowadza się do ślicznych koralików czy pierścioneczków, pozy i ubrania też baardzo dorosłe. Stare maleńkie czy małe księżniczki? Myślicie, że księżniczka w pióropuszu na głowie i kilkucentrymetrowch szpilach wspięłaby się na 20 puchowych pierzyn i poduch, nie mówiąc o podskokach czy bitwie na poduszki.
Pewnie marudze, bo prawdziwą księżniczką nigdy nie bylam, tylko ja udawalam.
Sesja broni sie tym, że z założenia szokować miała. Podobnie jak kilka miesięcy temu sesja włoskiej edycji zrobiona po katastrofie wycieku ropy. Tamtą w dyskursie etyka czy sztuka uznałam za piękną. Dziś mam bardzo mieszane uczucia. Więc może jednak zazdrość?? A co wy myślicie o takiej sesji?




I'm little confused, after seeing session Cadeuaux prepared by french edition Vouge. Beautiful photos and very young girls as luxury adult women. Bored, sad and blase women. I know, this session was to shock, but my feelings are mixed. What do you think about it?









17 komentarzy:

  1. Jeśli miało szokować, to rzeczywiście zszokowało! Zdecydowanie wolimy bajkowe sesje cacanych dam :) I już czekamy na kolejne odsłony :) Pozdrawiamy

    OdpowiedzUsuń
  2. mnie to kompletnie odrzuca! negatywnie szokuje;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Sesja jak najbardziej prowokuje. Prowokują też same "modelki", których mimika i pozy zdecydowanie odbiegają od dziecięcych.
    Nie mogę jednak powiedzieć jednoznacznie, ze mi się nie podoba. Zdjęcia mają to coś.

    OdpowiedzUsuń
  4. zdjecia są piekne i intrygujące ale jednak trochę mnie krzywi... granica jest już bardzo blisko. brakuje tylko jakiegoś pana po 50 ze śliskim uśmiechem w tle...

    OdpowiedzUsuń
  5. ja tam wole cacane gwiazdy od tych sztucznych lalek;-) keep it up

    OdpowiedzUsuń
  6. Są mi obojętne.
    Wolę Wasze fotki.
    Pozdr, aga

    OdpowiedzUsuń
  7. Też mam mieszane uczucia :-o

    A może to po prostu sztuka, a w sztuce można więcej?

    OdpowiedzUsuń
  8. Oj, ja zdecydowanie jestem na nie. Zdjęcia jak najbardziej ładne, ale tak małe dziewczynki i te sexy pozy, sexy miny, nie, nie, nie, niech dziewczynki w tym wieku pozostaną księżniczkami, ale takimi bajkowymi, ala Disney;-), a nie króliczkami...

    OdpowiedzUsuń
  9. Jestem na nie... nie lubie kiedy z dzieci robi sie kobiety, szczegolnie w taki wlasnie sposob... sesja miala szokowac wiec i szokuje stad te mieszane u wielu osob uczucia...

    Milego dnia. M

    OdpowiedzUsuń
  10. rzeczywiście sesja jest szokująca, ale należy przyznać, że dziewczynki są śliczne :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Mam takie poglądy jak Ty. Zdjęcia dzieci powinny być urocze i zabawne, a jeśli się je kreuje na kobiety to raxczej dla zabawy. Ta sesja z Vogue'a mnie przeraziła!

    OdpowiedzUsuń
  12. oooohhhhh that's so cute!!! I love your post!!! It's so adorable!!! <3

    OdpowiedzUsuń
  13. Jak większość mam mieszane uczucia, sesja niby nie epatuje nagością, czy ekstremalnymi pozami, dziewczynki wyglądają jak profesjonalne modelki. Jednak w tych zdjęciach jest coś chorego, sesja uświadamia mi jak bardzo świat mody jest zaborczy,bezkompromisowy, okrutny.

    OdpowiedzUsuń
  14. widzę, że ta sesje spotkała się raczej z negatywną opinią jednak mnie ona się podoba. Wydaję mi się to dosyć ciekawym pomysłem ubrać małe dziewczynki w ubrania dla dorosłych kobiet. Przypomina mi się jak sama zakładałam ubrania mamy i zawsze na mnie krzyczała że jej zniszczę szpilki.

    OdpowiedzUsuń
  15. Każda mała dziewczynka ubierała się w mamine czy babcine stroje i udawała dorosłą, piękną kobietę. Jednak ciągle to była fajna zabawa.
    A te dziewczynki, takie śliczne na tych fotkach, aż za śliczne ,czy jednak się dobrze bawią ? Jakoś nie jestem o tym przekonana.
    Zdjęcia są piękne ,ale przekaz jest zdecydowanie dwuznaczny. Dzieci powinny być dziećmi!

    OdpowiedzUsuń
  16. Absolutnie zdecydowanie i bezkompromisowo NIE PODOBA MI SIĘ!
    Dzieci są dziećmi i w tym ich piękno i czar... ta sesja jest okropna :/

    OdpowiedzUsuń
  17. szłam od końca i widząc ostatnie zdjęcie nie zorientowałam się, że to sesja dziecięca... dopiero później.... tym bardziej, że ostatnio widziałam gdzieś prawie identyczną tylko z dorosłymi modelkami więc po co robić taką?
    Na pewno wyglądają pięknie i cudownie ale prawda jest taka, że dzieci tak... nie wyglądają. Rozumiem takie sesje gdy chodzi o przerysowanie "dorosły w krzywym zwierciadle" ale tutaj mamy uwierzyć, że dzieci wyglądają jak dorośli... wręcz uwodzą... a po co?
    Jednak nie potrafię się określić ponieważ patrząc wizualnie i "bezmyślnie" podoba mi się ten obraz ale traktując to jako sesje dziecięcą zdecydowanie NIE...

    OdpowiedzUsuń