czwartek, 15 września 2011

Fårö. Tam gdzie rosną poziomki


Fårö. Wyspa Owcza. Wyspa, na której 40 ostatnich lat swojego życia spędził Ingmar Bergman i tam został pochowany. Wyspa czarodziejska, mówią także. Dla mnie na pewno. Nie zakochałam się, po prostu będąc tam jeden jedyny raz, przez jeden dzień czułam, że mogłabym tam spędzić całe życie. Przedziwne i bardzo silne uczucie spokoju i wolności. Wyspa niewielka, około 600 mieszkańców, gospodarstwa, w których czas się zatrzymał, otoczone kamiennym murkiem. Serdeczni i usmiechnięci ludzie, którzy nauczyli się żyć w pięknej przyjaźni z surową przyrodą. Bo będąc tam nie sposób nie docenić jej potęgi i szlachetności i nie spojrzeć w niebo i podziękować za taki piękny świat.

















Jedna z najpiękniejszych i najszerszych plaż na jakich byłam. Cała tylko dla nas.







Starsza Cacana do morza pobiegła z prędkością wiatru. Młodsza przeciwnie, nie dotknęła nawet stopami. Spokojnym krokiem dochodziła do lini wody, stawiała puste wiaderko i czekała aż siostra zaczerpnie.















A potem było juz tylko piękniej....















Jeśli dotrwaliście do końca to jeszcze jedno zdjęcie. Moje ulubione z miejsca, które też bardzo lubię. Na pożegnanie lata. Z szyszkami w dłoni, które może pomalujemy na święta. Z morzem w tle. Bałtykiem oczywiście.




14 komentarzy:

  1. Wspaniałe widoki, wspaniałe zdjęcia!

    OdpowiedzUsuń
  2. Przepieknie tam jest. Ja nie mogla bym (chyba ) mieszkac w takim miejscu na stale , ale miec tam domek i zaszywac sie na cale lato...

    OdpowiedzUsuń
  3. Przepiękne widoki, przepiękne zdjęcia, niesamowite miejsce...

    OdpowiedzUsuń
  4. Wspaniałe widoki, aż dech zapiera!!!

    OdpowiedzUsuń
  5. Faro - od razu skojarzyło mi się z Portugalią ;-))) Przepięknie tam i oddałaś to piękno na swoich zdjęciach :-) Aż mi się zamarzyły te Wyspy Owcze :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Hmm..w takim miejscu człowiek może zapomnieć o całym syfie tego świata. Aż szkoda wracać do rzeczywistości.

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetnie ubierasz swoje dziewczyny. Zwróciłam uwagę już wcześniej, dzisiaj komplementuję.
    Miejsce jest niesamowite.
    Świetne zdjęcia.
    Dużo podróżujecie. Mieszkasz w Szwecji? Danii?
    Takie odnoszę wrażenie :-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Patrząc na te zdjęcia czuję spokój jaki tam panuje... chciałabym kiedyś się tam znaleźć:)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  9. Polala - dziekuje, bawię sie dopoki mogę, a to juz chyba nie za długo :); miejsce naprawde polecam, zwlaszcza poza scislym sezonem turystycznym, tak chwilowo mieszkamy w Szwecji, uwielbiam podroze choc nie znosze pakowania i staram się wykorzystac czas, który tu spędzamy i zobaczyc jak najwięcej, zwlaszcza ze im wiecej widze tym bardziej mi się tu podoba i tak sie to jakos kreci :)
    pozdrawiam i wszystkim zycze pieknego, letniego jeszcze weekendu :0

    OdpowiedzUsuń
  10. Rany, ale sielankowo. Ślicznie :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Piękne radosne dzieci i cudowne krajobrazy. Samo życie!
    Latarnia morska - przecudowna!

    OdpowiedzUsuń
  12. Beautiful photos! :)

    http://liberty-walk-sara.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  13. Wspaniale widoki, wszystko mi sie podoba i ostatnie zdjecie szczegolnie, bardzo urocze..!

    OdpowiedzUsuń