wtorek, 27 września 2011

M.O.D.A.

Książka, o której już przed jej premierą wiedziałam, że znajdzie się na naszej półce. Lektura obowiazkowa dla młodej fashion victim! A tak poważne to bardzo fajna książka nie tylko o historii świata mody, a przede wszystkim o jej inspiracjach. Opracowanie graficzne Miezielińscy( DOMEK, DESIGN), wydawnictwo Dwie Sistry, tekst Katarzyna Swieżak, a ilustracja to Moja Ulubiona Katarzyna Bogucka. ENJOY!







inspirowana sztuką



kreowana nie tylko przez klasyków



demokratyczna ale także elitarna



oparta na różnorodnych zjawiskach kulturowych:


i wiele wiecej.

Ale jeśli komuś ciągle mało to polecam zeszyty wydane przez Muzeum Narodowe w Krakowie, gdzie o samej historii stroju można sie dowiedzieć znacznie więcej. Dziś już chyba nikt nie ma watpliwości, że świat mody i sztuki wzajemnie przenikają ze sobą. Potwierdza to nie tylko wydany przez poważne jakby nie było muzeum zeszyt, ale choćby niesamowita popularność pośmiertnej wystawy "Savage Beauty" Alexandra Mc Queena w nowojorskim Metropolitan Museum of Art.


6 komentarzy:

  1. Właśnie kończę czytać "Małą czarną księgę stylu", a może Twoja propozycja książki o Modzie będzie kolejną , którą przeczytam w poszukiwaniu swojego stylu :-))
    Pozdrawiam ciepło :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Lubię tę serię, ale M.O.D.A. chyba z niej najsłabsza. D.O.M.E.K i D.E.S.I.G.N. bardziej mi się podobały. Temat dzieła za to boski!

    OdpowiedzUsuń
  3. Zastanawiałam się na M.O.D.Ą., ale kupiłam przewodnik po Polsce dla dzieci. jak dojdzie to opisze. Niemniej fajnie wygląda dzieło dla małej f.v.
    och gdyby tak wydali coś o Hallo Kitty w modzie to młodsza siostra byłaby zachwycona :-))))

    OdpowiedzUsuń
  4. Mam wielką księgę o modzie, z pięknymi fotografiami i chyba nic nigdy jej nie pobije ;) Jak dla mnie. Druga moja ulubiona modowa książka, to "Klasyczna setka", którą wyciągam zawsze, gdy szykuję się na większe zakupy. Tę chętnie postawiłabym na półce obok wspomnianych. Wygląda ciekawie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Może i jestem na to za stara, ale muszę kupić sobie tę książkę...może na Mikołajki?:)

    OdpowiedzUsuń