piątek, 5 lipca 2013

Kids & Photography: Wanda Kujacz


Na jednym ze skandynawskich blogów znalazłam kiedyś zdjęcia zrobione w przygotowaniu dla przyszłorocznej kolekcji norweskiej marki odzieżowej dla dzieci Jumina. Właściwie dla Jumina a Norwegian fairytale. Zdjęcia zaczarowane. Długo szukałam informacji o artystce z polsko brzmiącym nazwiskiem. Wiem, że mieszka w Paryżu i co dziwne było to dla mnie oczywiste (niektóre prace Wandy Kujacz, te bardziej surrealistyczne tak bardzo skojarzyły mi sie z ilustracjami Marie Cardouat i ilustratorów współpracujących z La Marelle). Nie znalazłam informacji, które powiedziałyby mi coś więcej, choć gdy na fb znalazłam wspólną znajomą, korciło mnie bardzo aby choć upewnić się co do pochodzenia :). Na jednym z profili artystki znalazłam ten cytat: "I like when images tell a story, touch hearts, minds, memories,..." Przeglądnęłam sporo prac, projektów. Każdy przykuwał moją uwagę. Od tygodnia codziennie oglądam te obrazy. Zachwyca mnie za każdym razem sposób połączenia technik, to co można uzyskać gdy zdjęcie zostanie poddane obróbce nie tylko komputerowej. Zasatanawiam się czy fotografka, malarka, artystka od razu wie jaki będzie efekt końcowy czy tak sobie rysuje spontanicznie lub od niechcenia po tych zdjęciach, uśmiechając się w myślach i nucąc coś pod nosem. Nie znam sie na technikach malarskich, z fotoszopem się nie lubię, ale to całe czary mary, pastele i energia, subtelność i dosadność, alegoria i realizm idą w parze i naprawdę poruszają. Pokażę tylko 3 zdjęcia, koniecznie wpiszcie w google nazwisko i odwiedźcie różne adresy - wciąga, ale przynosi piękne sny.








Fot. kid-in. net, himbeer-magazin.de

8 komentarzy:

  1. wow, no rzeczywiście świetne!

    OdpowiedzUsuń
  2. fenomenalne !!! koniecznie poszperam w internecie ...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a La Marelle uwielbiam choć ciągle ubolewam nad małą dostępnością :(( Pozdrowionka

      Usuń
  3. Sliczne! Chetnie powiesilabym w pokoju w Sary!

    OdpowiedzUsuń
  4. Dałabym się za nie pokroić.zapraszam do nas
    kropkiireszta.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Zupełnie nie w moim stylu, ale maja w sobie magię:-)

    OdpowiedzUsuń