czwartek, 22 sierpnia 2013

Baltic state of mind


Przypływy i odpływy. Powiew morskiej bryzy. Szum fal, trzepot mewich skrzydeł, przemieszczające się wydmy, kamienie, muszelki, drobniutki piasek. Dzikie plaże o zboczach porośniętych lasami iglastymi lub strome klify.
"Dorośli mają czasem wielkie kłopoty i wzdychają: Co z nami będzie dalej? Potem kłócą się, bo jedni chcą tak, a inni zupełnie inaczej. A Tobie wystarcza, że las zawsze pachnie i autobusy prowadzą tacy silni Panowie. I jeszcze zachwyca Cię, choć nie wiesz dokładnie, co to znaczy, że Tata obiecał wakacje nad polskim morzem, bo jest najpiękniejsze....."
Ten fragment został już wykorzystany na blogu, gdy pisałam o płycie dla dzieci z piosenkami Ewy Bem. Ci z was, którzy tu zaglądają od dawna wiedzą, że polskie morze jest dla mnie najpiękniejsze na świecie. Poznałam już jego kilka obliczy. Pisałam o ulubionym miejscu w okolicach Sztokholmu, gdy tam mieszkaliśmy, zachwycałam się Gotlandią tu i tu. Niedługo poznam pewnie kolejne.. bo uwielbiam tu wracać. Moja mama mówi, że pogoda nad morzem jest zawsze odpowiednia, choć wszyscy wiemy, że Bałtyk nie rozpieszcza. Ale w sumie wykąpać się w Morzu Śródziemnym czy Czarnym każdy może. Nad Bałtykiem liczy się hart ducha.













































12 komentarzy:

  1. Cudowne zdjecia, wzburzone morze, jakby sie wylac chcialo. I ta cora twoja z buzia tak francuska.... :)))

    OdpowiedzUsuń
  2. cudownosci - córy... piękne to nasze morze... ja dopiero drugi rok, tak naprawde sie nim rozkoszuje...jakos wczesniej zły PR do mnie docierał... załuje straconych lat..

    OdpowiedzUsuń
  3. I krajobrazy nadbałtyckie są wyjątkowe i niepowtarzalne :-))
    Piękna ta sukieneczka z kwiatuszkami na dole :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. piękne widoki! a zdjęcia do oprawienia w ramki :)
    morze LOW :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Pięknie w tym dużym formacie :-). Bałtyk uwielbiam, ciepłojesienny najbardziej :-).

    OdpowiedzUsuń
  6. Jesteś mistrzynią portretu! :-)Uwielbiam, jak to tło się tak rozmazuje i rozjeżdża.

    OdpowiedzUsuń
  7. Piękne i klimatyczne fotki...Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  8. piekne pierwsze zdjecie; baltyk kojarzy mi sie z dzikoscia i chyba to najbardziej mnie pociaga ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Przepiękne zdjęcia! ;)
    Zachwycam się!

    OdpowiedzUsuń
  10. Cudnie .., Baltyk kocham od dawna i po ostatnim pobycie planuje kolejny przyjazd .. :) aby sie udal ...!

    OdpowiedzUsuń
  11. Nie mogę się napatrzeć na te piękne zdjęcia! szczególnie, że w tym roku nie udało nam sie wybrać na żadne wakacje, ach to nasze morze :)
    Córeczki cudowne, pięknie ubrane, śliczne siostrzyczki :)

    OdpowiedzUsuń