sobota, 11 stycznia 2014

Kids & Photography: Per Breiehagen


Per Breihagen to fotograf pochodzący z północy Norwegi. Choć dobra fotografia nie zna podziałów narodowościowych to oczywiste jest, że o stylu artysty decydują także doświadczenia z dzieciństwa. Wychowany w surowym klimacie północy potrafi z niewyobrażalnym wyczuciem oddać piękno, siłę i potęgę Północy. Nic dziwnego, że z jego prac korzystają najwięksi, np. National Geographic. Kiedy traficie na stronę Pera zobaczycie bogate portfolio zawierające tematycznie pogrupowane zdjęcia. Na szczególną uwagę zasługuje album Powered- człowiek i żywioł, maszyna i przyroda. Wspólnym mianownikiem prac jest zawsze potęga natury, ale kiedy portretuje ludzi nigdy nie stawia ich w opozycji. Portrety pokazują ludzi silnych, ukształtowanych przez silną naturę, potrafiących żyć z nią w symbiozie. Inaczej rzecz ma się z projektem o którym poniżej.

Winter Magic to projekt rodzinny. Magiczny i pełen delikatności. Tłem ciągle są tu mroźne krajobrazy, ale dzięki małej dzielnej dziewczynce z blond warkoczykami, surowość odchodzi na dalszy plan. Bohaterką serii zdjęć, nad którymi praca trwała 4 lata jest mała córeczka fotografa Anja. Mama Anji Lori Evert zajęła się oprawą sesji, ubiorem i dostosowaniem elementów scenografii. Projekt został zwieńczony publikacją książki The Christmas Wish, klasycznej fairy tale story rozgrywającej się w zimowej scenerii. Mała Anja marzy, by zostać jednym z Elfów św. Mikołaja, udaje się więc w długą podróż, której przyświeca motto: Be brave, be kind, belive. Poniżej niedoskonałe zdjęcia przepięknych zdjęć z książki. Możecie wyobrazić sobie z jaką prędkością biegłam na pocztę wiedząc, że przesyłka zawiera właśnie tę opowieść :)

















I na koniec mały bonus w postaci krótkiej opowiastki już bez mojej ingerencji, autor Per Breiehagen: klik

9 komentarzy:

  1. Łaaa, zdjęcia znam, a teraz zapragnęłam książkę!!!

    OdpowiedzUsuń
  2. magia... i te skandynawskie poliki....;)

    OdpowiedzUsuń
  3. piekne zdjecia. A ty wiesz jak ja " lubie " snieg :) Czapka rewelacyjna :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Chciałabym mieć taką książkę :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Pieknie.Dziewczynka, kojarzy mi sie z Hania:)

    OdpowiedzUsuń
  6. jaka piękna !!!!!! i ja bym biegła na pocztę co sił w nogach ...

    OdpowiedzUsuń
  7. magiczne fotografie. przepiękne.

    OdpowiedzUsuń
  8. świetne! zakochałam się w tych pracach!

    OdpowiedzUsuń