wtorek, 13 maja 2014

Pink Flamingos


Sardynia to wyspa flamingów. Zaskakującym było dla mnie, że potrafią żyć nawet tak blisko dużego i głośnego miasta ja Cagliari. Parco Molentargius Saline to krajobrazowy park narodowy o bardzo rozległym terenie, wędrówka po nim zajęłaby nam z pewnością cały dzień, więc skorzystaliśmy z rowerów udostępnianych na miejscu. Udało nam się miło spędzić ten czas, choć flamingi z pewnością nie wykazały najmniejszego entuzjazmu z powodu naszych odwiedzin. Ani jeden raz nie poderwały się do lotu i przez cały czas utrzymywały odległość poza zasięgiem mojego obiektywu. Nie mogę nawet powiedzieć, że majestatycznie przechadzały się po swoim terytorium. Nie, one leniwie stały. Za to my w lot zrozumieliśmy, że nie są szczególnie wymagające. Molentargius wybrały jako miejsce do życia, a przede wszystkim rozmnażania. W parku pojawiły się w 1993r, gdy drużyna z Cagliari zakwalifikowała się do Pucharu UEFA. Nie spłoszyła ich radość miejscowych, tak jak nie płoszą ich turyści. Ale są różowe i wszystko mają pod piórami, a mnie właściwie to nie przeszkadza. Więc porobiłam więcej zdjęć Cacanym, ubranym jak w zadanym temacie :)























9 komentarzy:

  1. Piękne te Wasz "pocztówki" Najmłodsza - super modelka...

    OdpowiedzUsuń
  2. Witam! Jeszcze nigdy się nie przywiatłam... irka jestem, i czytam Was z ogromną przyjemnością od dawna. Też jestem mamą Hani - 3 letniej dziewczynki - i widzę tyle podobieństw... Miejsca wybiera Pani piękne, bardzo klimatyczne... jestem wdzięczna za każdą fotografię i opis, bo zachwycają i tworzą we mnie piękniejsze wyobrażenie świata. Dziekuję!

    OdpowiedzUsuń
  3. Śliczne zdjęcia Hania chyba ma zadatki na fotografa :) Widoki zapieraja dech aż chcę tam być

    OdpowiedzUsuń
  4. O rety, ale flamingi..! Jednak przekonuję się, że nie ma to jak dobra stylówka, chyba nic tak nie podbija pięknych okoliczności przyrody :-) Też miałam ochotę na Sardynię, a jednak stanie na Bułgarii - motyw przewodni delfiny - chyba już dziś zacznę się rozglądać za ciuszkami :-))
    Pozdrawiam serdecznie, tak dobrze Was widzieć - w zdrowiu i szczęściu!

    OdpowiedzUsuń
  5. a u Was tak pięknie, wakacyjnie i miło, widoczek z flamingami - marzenie

    OdpowiedzUsuń