środa, 29 października 2014

Kids & Photography: PhotoPlay. Doodle. Design. Draw.


PhotoPlay to nie jest jakaś tam książka. Nie jest to także jakaś tam kolorowanka. To projekt, który skupiając różne formy aktywności pozwala włączyć się dzieciom od 1+ do 100 + na każdym jego etapie poznawczym. Bo czym jest fotografia jeśli nie sposobem patrzenia na rzeczy, na świat, nie nauką spostrzegawczości i kształtowania wrażliwości. Przez obiektyw widzimy mniej, skupiamy się na wycinku, możemy go powiększyć, dostrzec niedostrzegalne dla oka, złapać grymas, czyjąś radość lub smutek. Wejść w cudzy intymny świat zawierający się we wszechświecie. Bo przecież wszystko osadzone jest w jakimś kontekście. I to jak my to postrzegamy, jak fragmentaryczne kawałki osadzamy w tej całości stanowi o tym kim jesteśmy. A jesteśmy różni. Spontaniczność i naturalność z jaką dzieci wchodzą w ten świat jest dla mnie fascynująca. Choć książkę po pobieżnym przeglądzie zaszufladkowałam "dla Julki", jej sens pokazała mi Hania. Choć nie pozwoliłam jej pokolorować, mówiąc: to jest książka Julki, ona szybko obraz domalowała słowami. Teraz PhotoPlay jest ogólnie dostępne w naszym domu :)

Marcie Bronstein od dziecka kochała fotografię. Jeżdżąc po świecie, robiąc tysiące zdjęć, poznała mnóstwo fascynujących ją ludzi. Miłość do rysunku nadeszła trochę później. Gdy została mamą obserwowała jak jej syn wraz z kolegami rysują, dopowiadają historie do fragmentów rzeczywistości zastanej na fotografii. I tak narodził się projekt PhotoPlay. Doodle. Design. Draw. Ten projekt doczekał się wielu odsłon walentynkowych, wielkanocnych, z okazji dnia matki. Wywiązała się współpraca z polską szkołą języka angielskiego, której owocem był piękny program No Life Without Water. Projekt ten pobudzając swoich uczniów do refleksji na temat stanu naszego środowiska naturalnego, wspierał Polską Akcję Humanitarną budującą studnie w Sudanie.



Zrobiło się poważnie... Ale PhotoPlay to przede wszystkim świetna zabawa, pozwalająca przesuwać granice naszej wyobraźni więc szczerze polecamy :)

Książkę można dostać na amazon.com. Ja kupiłam w Ambelucji - ambelucja.pl























8 komentarzy:

  1. fantastyczna! Masz oko do perełek!

    OdpowiedzUsuń
  2. super zabawa dla starszych dzieciaczków !

    OdpowiedzUsuń
  3. Genialna !!! Następna na mojej liście "must buy" i "must have" ;) :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Myślę, że nawet młodsze sobie poradzą - takie 4-latki. Moja czterolatka nie za bardzo lubi kolorować, malować bo ... jak sama mówi nie wie co. Ale kiedy ja zaczynam podsuwać pomysły, coś tam rysować na jej kartce już przychodzi jej chęć na malowanie - dokańczanie. Super książka !

    OdpowiedzUsuń
  5. Ciekawa pozycja ! Mój syn nie znosi rysować, a to jest bardzo fajny sposób na rozwijanie kreatywności.
    Jestem ZA oryginalnymi pomysłami - a ta książka zdecydowanie należy do takowych :)
    Dzięki :)

    OdpowiedzUsuń